FET I NET! és el lema de la nova campanya de difusió del Servei de Neteja de la ciutat

Font: Ajuntament de Badalona

11/12/2018 - 16:56

L’alcalde de Badalona, Álex Pastor, afirma que l’objectiu d’aquesta nova campanya de sensibilització és “combatre l’incivisme, conscienciar la ciutadania i intentar que tothom se senti cridat a cuidar del seu entorn”. La campanya compta amb una imatge genèrica que destaca en to positiu el missatge que “Entre tota la ciutadania fem lluir una Badalona ben neta” i on visualment es mostra quatre il·lustracions amb el gest quotidià de llençar la brossa a les papereres, recollir els excrements dels gossos, llençar cada residu al contenidor correcte i baixar els mobles i trastos vells el dia que toca.

L’alcalde de Badalona, Álex Pastor, ha presentat la nova campanya de difusió del Servei de Neteja. FET I NET! és el lema d’aquesta nova campanya de comunicació que durant les pròximes setmanes es difondrà a la ciutat mitjançant diversos suports publicitaris. La presentació ha comptat també amb la presència del tercer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Govern i Territori, Rubén Guijarro, i dels responsables de l’agència de publicitat Larsson-Duprez, autors de la nova imatge gràfica.

Els responsables municipals han explicat que la nova campanya de conscienciació busca la complicitat de la ciutadania per mantenir neta la ciutat i alhora focalitza el seu missatge en quatre de les problemàtiques que es registren a la ciutat:

• Una relacionada amb el reciclatge i a fer servir de manera correcta els contenidors de brossa.

• Una altra relacionada amb no embrutar el terra, ni llençar papers, ni tirar burilles, i fer-ho a les papereres repartides per tota la ciutat.

• Una tercera sobre la recollida dels excrements dels nostres animals domèstics, una de les accions incíviques que més molesta al veïnat.

• I una última per conscienciar que no es poden deixar mobles ni trastos vells a qualsevol lloc, que hi ha espais i dies habilitats per fer-ho i on es recorda el telèfon de recollida de mobles, el 901 114 115.

Amb l’objectiu que aquesta nova campanya de comunicació arribi a tota la ciutadania, durant les pròximes setmanes s’utilitzaran diferents mitjans per fer difusió: banderoles, anuncis en mitjans de comunicació, cartells situats en elements de mobiliari urbà, autobusos, pantalles exteriors, xarxes socials i web municipal.

L’alcalde de Badalona, Álex Pastor, ha posat de relleu la importància de tornar a fer una campanya de sensibilització d’aquestes característiques i ha afirmat que l’objectiu és “combatre l’incivisme, conscienciar la ciutadania i intentar que tothom se senti cridat a cuidar del seu entorn, a estimar Badalona”. “Aquesta nova campanya l’hem anomenada FET i NET perquè aquest és el nostre objectiu, que tot estigui fet i que, per tant, tot quedi net. Amb aquest lema, es pretén cridar a la col·laboració, apel·lar a la mobilització dels qui gaudeixen de la nostra ciutat”, ha afegit l’alcalde.

Per la seva banda, el tercer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Govern i Territori, Rubén Guijarro, ha agraït la tasca de les 355 persones que es dediquen al servei de neteja a la ciutat i ha destacat algunes de les xifres d’aquest servei. El regidor ha explicat que actualment Badalona compta amb 115 vehicles, dels quals un 60% són de neteja viaria, i la resta de recollida de brossa. Hi ha 103 carrets de neteja manual i 9 vehicles coneguts com “escombrat mixt” amb un conductor i 2 o 3 peons; 2 equips de neteja de pintades i 3 equips de recollida de mobles que recullen al voltant de 15.000 quilograms per dia.

Aquest equip compta amb 9 equips de neteja d’ubicacions de contenidors, que s’encarreguen de 3.570 contenidors que hi ha per tota la ciutat.

Guijarro també ha donat xifres sobre els contenidors cremats i danyats a la ciutat a causa d’actes d’incivisme i sobre la despesa que la reva reposició suposa. Concretament, durant l’any 2017 es van registrar 309 contenidors cremats o danyats. Atenent que cada contenidor té un cost d’uns 1.000 euros, el regidor ha indicat que “només en contenidors, l’incivisme ens va costar a tots l’any passat uns 300.000 euros”.

Nova imatge gràfica
El lema FET I NET! és el concepte que apareix en totes les aplicacions de la nova campanya i que acompanya cadascuna de les creativitats.

La campanya compta amb una imatge genèrica que destaca en to positiu el missatge que “Entre tota la ciutadania fem lluir una Badalona ben neta” i on visualment es mostra quatre il·lustracions amb el gest quotidià de llençar la brossa a les papereres, recollir els excrements dels gossos, llençar cada residu al contenidor correcte i baixar els mobles i trastos vells el dia que toca.

A més d’aquesta imatge genèrica, la campanya també compta amb aplicacions que mostren de forma alegre i propera cadascuna d’aquestes il·lustracions acompanyades d’uns missatges relacionats amb problemàtiques concretes:

- Llenço la brossa a les papereres i així els carrers sempre estan ben nets.

- Sempre recullo els excrements del meu gos i així gaudim d’uns carrers ben nets.

- Llenço cada residu al contenidor correcte i així col·laboro amb el medi ambient.

- Baixo els mobles i trastos vells el dia que toca i així el carrer queda ben endreçat.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La ciutat ha guanyat de nou un reconeixement que destaca el seu compromís amb la sostenibilitat i la gestió ambiental dels municipis costaners. Aquesta distinció, obtinguda en la cinquena edició del Moviment Banderes Verdes, és el resultat de l’esforç conjunt entre l’Ajuntament i el sector de l’hostaleria local.

Article

L’Ajuntament de Barcelona posa de nou a disposició de les entitats de la ciutat un servei de préstec gratuït de gots i de vaixella reutilitzable.

Article

El pla Escoles #JoAprofito guia les escoles Montserratina i Marta Mata de Viladecans a aprofitar més del 90% del menjar en el servei del migdia.

Butlletí