Font: Ajuntament de Mataró
El servei de recollida de residus i de neteja viària de l’Ajuntament ha incorporat des de principis d’any nous vehicles per renovar la flota i fer-la més eficient. En concret, s’han substituït vehicles que havien superat la seva vida útil i s’han adquirit alguns d’elèctrics més sostenibles, a més d’incorporar pesadors als camions de recollida de la brossa.
S’han adquirit quatre camions de recollida i compactació de residus, tres camions de caixa oberta, un camió bolquet també de caixa oberta, una màquina de neteja de platges, dos furgons de neteges especials, vuit màquines escombradores i, pel que fa els elèctrics, s’han adquirit set vehicles auxiliars d’escombrada, cinc furgonetes d’inspecció i dues motocicletes.
Pel que fa els pesadors, se n’han adquirit i instal·lat nou al braç dels camions de recollida, de manera que a la vegada que es buida el contenidor es pesa el seu contingut. El pesatge es fa cada dia i proporcionarà dades per a un seguiment més acurat de la utilització de les àrees d’aportació, tant pel que fa a la prevenció dels desbordaments i una millor gestió del servei en general, com per fer el retorn social de la recollida selectiva als barris en el marc del projecte Mataró cívica i activa.
Els nous vehicles i pesadors han suposat una inversió de 3,2 milions d’euros, que inicialment van a càrrec de la concessionària del servei, FCC, i s’amortitzen dins el contracte. L’última adquisició de vehicles s’havia fet al 2014, quan es van invertir 3,5 milions.