Font: Ajuntament de Reus
L’Ajuntament de Reus ha aprovat el «Projecte de carril bici de convivència al centre urbà», una proposta fruit del treball de la Comissió d’Entorn Urbà post Covid19, i que dona continuïtat a la promoció d'una mobilitat sostenible, saludable, eficient i segura que preveu el Pla d'Acció Municipal.
El projecte preveu estendre la xarxa de carrils bici en una longitud total d’11,5km en 36 vials de l’àmbit interior de la ciutat. Elaborat pels serveis municipals d’Enginyeria, la proposta aprovada s’ha de completar pròximament amb el projecte de carrils bici de convivència de l’àmbit exterior, que ha de generar un itinerari circular a l’entorn de les rondes.
La solució adoptada consisteix en implantar nova senyalització horitzontal i vertical per dibuixar carrils de convivència a la calçada, pel quals s'obligarà a reduir la velocitat del trànsit a 30km/h.
La licitació del contracte per executar els treballs de l’àmbit interior sortiran a concurs públic en breu, amb un pressupost de 32.235,72 euros.
Marina Berasategui, regidora d’Urbanisme i Mobilitat, afirma que “la pandèmia ens ha ofert la possibilitat de reflexionar sobre com utilitzem l’espai públic, i en la necessitat d’avançar cap a un ús més just i equitatiu, i cap a una mobilitat més sostenible”.
L’execució dels projectes ampliarà la xarxa de carrils bici i permetrà avançar en el desplegament del Pla de la Bicicleta de Reus. Com a continuïtat de les actuacions de millora de la mobilitat sostenible que en els darrers anys s’han portat a terme a la ciutat, el projecte planteja ampliar els carrils bici, com a mesura d’adaptació a la situació causada per la crisi sanitària de la Covid-19.
Actualment, Reus ja disposa de carrils bici per a dur a terme desplaçaments sostenibles. Tot i això, es proposa la millora i l’ampliació d’aquest tipus de mitjà de transport; especialment en l’actual context de pandèmia, quan els desplaçaments a peu i en bicicleta són els sistemes de mobilitat recomanats per a la protecció de la salut de la ciutadania perquè generen menys risc de contagi durant la pandèmia.
Els objectius d’aquestes actuacions són garantir un espai per a la circulació segura de bicicletes i reduir la velocitat de circulació del carrer; i, en conseqüència reduir el risc d’accidents, els espais d’aglomeració i la intensitat del trànsit.