Font: Ajuntament de Santa Susanna
L’Ajuntament de Santa Susanna, ha treballat des de fa anys en esdevenir una destinació turística responsable i adaptada als nous temps i integrant, per tant, conceptes com la sostenibilitat, la conservació del territori i el desenvolupament econòmic. Dins de la iniciativa de Smart region, la Diputació de Barcelona dona suport a la planificació i el desenvolupament d’iniciatives municipals, amb l’objectiu de garantir l’equitat en l’accés a uns serveis de qualitat a tots els ciutadans del territori.
L’ajuntament de Santa Susanna, ha treballat des de fa anys en esdevenir una destinació turística responsable i adaptada als nous temps i integrant, per tant, conceptes com la sostenibilitat, la conservació del territori i el desenvolupament econòmic. Aplicant propostes innovadores i tecnològiques, ha aconseguit obtenir el Distintiu de Destinació Turística Intel·ligent, que marca el seu tret de sortida. Dins de la iniciativa de Smart region, la Diputació de Barcelona dona suport a la planificació i el desenvolupament d’iniciatives municipals, amb l’objectiu de garantir l’equitat en l’accés a uns serveis de qualitat a tots els ciutadans del territori.
S’ha treballat de forma conjunta per tal d’impulsar una estratègia de desenvolupament turístic sostenible basat en la innovació i en una gestió eficient i sostenible del sistema turístic. Aquest sector esdevé clau i prioritari a Santa Susanna que actualment disposa de més de 13.000 places hoteleres i 3100 de càmpings. Fer compatible aquesta activitat turística amb una adequada relació amb el seu entorn territorial ,amb un sector primari actiu, amb els principis d’eficiència ambiental i adaptació al canvi climàtic esdevé el repte a aconseguir pel municipi. En aquest marc, s’ha treballat en l’estratègia que té 5 grans objectius.
- Reduir la petjada ecològica de la indústria turística
- Fomentar la mobilitat turística sostenible
- Adaptar la franja litoral per fer-la resilient davant els previsible efectes del canvi climàtic.
- Promoure la circularitat de l’economia a través dels productes km0 agrícoles entre el sector turístic i el comerç de proximitat
- Conservar les platges, la biodiversitat i el paisatge, que son els principals atractius turístics.
Amb un procés de treball conjunt i amb diàleg amb tots els agents implicats, es treballa per fer efectiu el desenvolupament de l’estratègia amb un Pla de 31 accions basades en els 5 objectius i que pretén que Santa Susanna esdevingui un model de desenvolupament turístic-intel·ligent i sostenible de referència en el Mediterrani.