Font: Ajuntament de Barcelona
Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.
Actualment la ciutat compta amb 113 espais per a la recàrrega elèctrica, el 80,6% es troben en aparcaments públics i la resta a la via pública. La majoria són o bé exclusius per a motocicletes o punts oberts a tot tipus de vehicles elèctrics. La resta són punt de recàrrega semi ràpida i ràpida, exclusius per a taxis o per vehicles de distribució urbana.
Els 550 punts de subministrament elèctric que la nova regulació de l’Ajuntament de Barcelona preveu es trobaran principalment en aparcaments d’accés públic i també a l’entorn de les rondes i als polígons industrials, on hi ha més volum de vehicles privats. Es distribuiran per tota la ciutat tenint en compte les zones de més afluència de vehicles.
S’implantaran tres tipus d’instal·lacions de recàrrega elèctrica o de intercanvi de bateries:
- “Electrolineres”: Seran instal·lacions de recàrrega elèctrica de pagament per a vehicles elèctric o híbrids. Les benzineres que hi ha a Barcelona podran reconvertir-se per poder oferir aquest servei a les seves estacions.
- Estacions de recàrrega o intercanvi de bateries: S’ubicaran en aparcaments, soterrats o en calçada, en règim d’explotació horària o rotació i en aparcaments de centres comercials. Els punts de recàrrega es trobaran a la planta baixa o a la planta -1.
- Punts d’intercanvi de bateries: Seran espais per a l’intercanvi de bateries extraibles de vehicles de mobilitat personal com bicicletes o patinets elèctrics.