Fernando Valladares: “Hi ha alternatives al col·lapse ambiental que s’anuncia”

24/04/2023 - 17:00

Fernando Valladares Ros és investigador i director del grup d’Ecologia i Canvi Global al Museu Nacional de Ciències Naturals (MNCN-CSIC). Valladares conversa amb Sostenible.cat sobre les possibles alternatives al col·lapse ambiental al qual algunes veus de la comunitat científica veuen abocada la societat d’avui.

A més, recalca que calen assignatures transversals en tots els estudis sobre el canvi climàtic i la crisi del planeta. Les noves narratives i metàfores que proposes perquè les demandes de la comunitat científica siguin escoltades són de vital importància per iniciar el canvi que necessitem. Gràcies pel temps que ens has dedicat.

Ens trobem amb en Fernando Valladares després de la seva ponència durant el V Fòrum de Medi Ambient i Món Local que va tenir lloc el 28 de febrer i l’1 de març al TecnoCampus de Mataró, el punt de trobada entre els actors públics i privats per explorar línies de futur en l’àmbit de la sostenibilitat local. 


 

Podeu veure també la presentació que va fer al Fòrum: Les crisis futures són present: la ciència avisa i també proposa​.


 

Relacionats

Notícia

Verificat i el CREAF combaten la desinformació climàtica a les aules de la mà de docents i alumnat.

Notícia

El Pressupost de Carboni de Girona fixarà la trajectòria de descarbonització de la ciutat fins al 2050 i es monitoritzarà anualment.

Notícia

En la majoria d’Ajuntaments les Declaracions d’Emergència Climàtica no han estat acompanyades de mesures eficaces per reduir les emissions ràpidament.

L'Ajuntament de Girona s’adhereix a la declaració d'emergència climàtica efectiva.

Butlletí