Adjudicats els primers quatre lots de l’obra civil de la primera fase de la connexió de la xarxa tramviària, a Barcelona

29/12/2021 - 15:43

La unió dels tramvies permetrà que Barcelona compti amb un sistema de transport públic que connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana, avançant així cap a una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada.

El Consell d’Administració de BIMSA ha acordat adjudicar avui els primers quatre lots de l’obra civil de la primera fase d’implantació de la xarxa tramviària unificada entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, i la urbanització de l’avinguda Diagonal, per un total de 46M€ (IVA exclòs). Amb aquesta adjudicació s’inicia el compte enrere per iniciar les obres d’aquesta infraestructura a partir de l’any que ve.

Els 4 lots i els seus corresponents adjudicataris i imports d’adjudicació són:

  • Lot núm. 1: Àmbit plaça de les Glòries- Canòpia – intercanviador (urbanització del parc Canòpia – àmbit tramvia-). Adjudicatari: UTE FERROVIAL CONSTRUCCIÓN S.A- CONSTRUCCIONES RUBAU S.A-COPISA. Import adjudicat: 8.319.786,93€ IVA exclòs, dels quals 2.448.151,24€ corresponen a l’ATM i 5.871.635,69€ a l’Ajuntament de Barcelona.
  • Lot núm. 2: Diagonal, àmbit comprès entre Gran Via i Lepant. Urbanització de la Diagonal en aquest tram i implantació de la xarxa tramviària. Adjudicatari: UTE VIAS Y CONSTRUCCIONES, S.A. – CRC OBRAS Y SERVICIOS, S.L Import adjudicat 10.112.874,68 €, IVA exclòs, dels quals 3.032.881,08€ corresponen a l’ATM i 7.079.993,60€ a l’Ajuntament de Barcelona.
  • Lot núm. 3: Diagonal, àmbit comprès entre Lepant i Nàpols. Urbanització de la Diagonal en aquest tram i implantació de la xarxa tramviària. Adjudicatari i import adjudicat: UTE COPCISA, S.A – SACYR CONSTRUCCIÓN, S.A – SCRINSER, S.A. Import adjudicat 16.661.022,22 € IVA exclòs dels quals 5.175.800,92€ corresponen a l’ATM i 11.485.221,30€ a l’Ajuntament de Barcelona.
  • Lot núm. 4 : Diagonal, àmbit comprès entre Nàpols i Girona. Urbanització de la Diagonal (entre Nàpols i pg. de Sant Joan) i implantació de la xarxa tramviària (entre Nàpols i Girona). Adjudicatari i import adjudicat: UTE COMSA, S.A.U. – FCC CONSTRUCCIÓN, S.A Import adjudicat 10.912.827,00 € IVA exclòs, dels quals 3.616.925,96€ corresponen a l’ATM i 7.295.901,04€ a l’Ajuntament de Barcelona.

A partir d’aquesta adjudicació s’inicien ara els diversos tràmits administratius necessaris abans de formalitzar el contracte i que inclouen: la publicació oficial, la notificació als diferents adjudicataris i l’obertura del termini de requeriment de la documentació recollida en els plecs de prescripcions tècniques, entre d’altres. Després de l’adjudicació d’aquests quatre lots encara en restaran pendents cinc més, relacionats amb sistemes i vies, que s’aniran adjudicant de manera progressiva durant els propers mesos.

En paral·lel, el 23 de desembre el Consell Plenari del Govern Municipal va aprovar una despesa de 9,6M€ a favor de l’Autoritat del Transport Metropolità, per finançar la presa de corrent soterrada de la connexió de la infraestructura tramviària. D’aquesta manera es continua avançant per donar compliment al que preveu el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per fer realitat aquest projecte.

La unió dels tramvies permetrà que Barcelona compti amb un sistema de transport públic que connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana, avançant així cap a una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

TMB contracta a Endesa X - Dominion la construcció dels carregadors utraràpids de l’H12 i la V15 i el manteniment de la infraestructura durant cinc anys per 4,6 milions d’euros

Notícia
La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

L'Àrea Metropolitana de Barcelona preveu destinar part dels fons europeus Next Generation a ampliar la zona de baixes emissions i a fomentar l'ús de la bicicleta.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí