"Fa uns dies Avancar va decidir deixar d'oferir aquest servei després que la necessitat d'estalviar hagi oblligat l'Ajuntament a prescindir d'aquest servei", ha apuntat Josep Sala.
No obstant això, el director d'Avancar no ha volgut atribuir tota la responsabilitat al consistori sabadellenc del qual ha dit que sempre havia ofert "una col·laboració impecable". En aquest sentit, Josep Sala ha apuntat clarament que "són els usuaris els que fan que el servei tiri, o no, endavant". En aquests moments, el carsharing o cotxe multiusuari, tal i com també se'l coneix, comptava amb una vuitantena d'associats però els usuaris habituals eren només uns seixanta: "Francament són pocs i això ha provocat que el servei no sigui rendible a Sabadell", ha afirmat Sala. Ara, la flota de vehicles sabadellenca es transferirà a altres punts on encara sí es manté aquest servei amb un cert èxit com ara Sant Cugat del Vallès o Barcelona. En canvi, els mateixos motius que en el cas de Sabadell també han abocat Avancar a eliminar la iniciativa a la capital del Vallès Oriental, Granollers.
Els beneficis
El servei de carsharing neix l'any 2000 de la mà de l'empresa Avancar davant la necessitat de contribuir a un canvi de model de mobilitat que sigui "més sostenible i més racional", tal i com ha explicat el propi director de la companyia, Josep Sala. De fet, Sala diu que amb tota seguretat podria afirmar que un sol cotxe d'aquest servei pot arribar a substituir entre vuit i deu vehicles particulars i que, per tant, pot suposar un increment de les places d'aparcament així com també una millora en la circulació per l'interior de la pròpia ciutat. Els vehicles es podien llogar per hores o per dies i es pagava en funció dels quilòmetres recorreguts, la qual cosa, segons Josep Sala, el feia un servei molt interessant adreçat a aquelles persones que no utilitzin el cotxe privat de forma habitual i que no tinguessin la necessitat de disposar-ne d'un en propietat.