Cervelló limita la velocitat a 30 km/h a tot el municipi

Font: Ajuntament de Cervelló

30/05/2020 - 19:05

L’objectiu de la reducció és doble: s’incrementa la seguretat en el trànsit de vehicles, ja que redueix la sinistralitat i la gravetat dels accidents, i es disminueixen els nivells de contaminació de l’aire.

El municipi passa a ser zona 30 de velocitat dels vehicles a totes les vies del municipi, tret de la B-24 i dels trams de l’N-340 que tinguin la velocitat regulada.

Així ho ha decretat l’Ajuntament del municipi arran de l’obertura del tram de la B-24 a Vallirana el novembre passat que ha reduït considerablement el trànsit per dins de la travessia de Cervelló, i de la implantació dels carrils bici i dels camins escolars que ja limitaven la velocitat a 30 km/h. Aquesta travessia compren l’avinguda de Catalunya i els carrers Major, Joaquim Mensa i Raval Bassons que fins ara tenien la limitació a 50 km/h, tots amb un carril en cada sentit de la circulació.

La mesura s’avança a la previsió de la Direcció General de Trànsit d’incorporar al Reglament General de Circulació una instrucció que reculli que la velocitat màxima genèrica en ciutat sigui de 30 km/h, en carrers de carril únic i en aquells d’un carril per sentit, com és el cas de la travessia de Cervelló. L’objectiu de la reducció és doble: s’incrementa la seguretat en el trànsit de vehicles, ja que redueix la sinistralitat i la gravetat dels accidents, i es disminueixen els nivells de contaminació de l’aire.

A partir del 23 de maig s'han començat a substituir els senyals actuals de 50 pels nous de 30 i la nova regulació ja començarà a ser del tot operativa.
 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’AMB i l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat han presentat el nou carril bici del pont d’Esplugues, una de les connexions clau de la Bicivia metropolitana, i la darrera electrolinera.

Notícia

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet referma la seva aposta per una mobilitat saludable i sostenible com a estratègia en la lluita contra la crisi climàtica. És el tercer punt de recàrrega de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que s'instal·la a la ciutat aquest 2024, i en aquest cas aprofita l'energia de la xarxa del metro per a alimentar-se.

Notícia

L’Ona és un prototip de vehicle elèctric i autònom dissenyat per fer repartiments de paqueteria a distàncies curtes, que podria ajudar a reduir l’impacte acústic, mediambiental i de congestió del trànsit del transport de mercaderies tradicional.

Butlletí