L'impost de circulació també es basarà en les emissions de CO2
La Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) ha demanat al Ministeri d'Hisenda que l'impost de circulació passi a dependre de les emissions de diòxid de carboni (CO2), perquè els alcaldes tinguin les mans lliures per gravar els vehicles més contaminants, com els tot terreny.
Segons publica El País, el ministeri ha respost que pensa reformar la Llei d'Hisendes Locals en aquest sentit, de manera que l'impost de circulació se sumarà aviat al de matriculació, que des de gener ja "penalitza" l'adquisició d'un cotxe que emeti més de 120 grams de CO2 per quilòmetre recorregut. Amb aquesta mesura, publica el diari, ha augmentat un 43,2% la venda de cotxes més "nets".
Abans de ser aprovada, però, la iniciativa de la FEMP haurà de donar solució a un aspecte tècnic important: com aplicar l'impost als vehicles del parc mòbil circulant, que no posseeixen homologació d'emissions, ja que en la fitxa dels vehicles més antics aquest paràmetre no consta. Per tant, s'haurà de buscar un sistema per aplicar aquest impost al parc més vell, precisament el que més consumeix i més gasos contaminants emet.
Per al diputat d'ICV, Joan Herrera, que va negociar amb el govern central la reforma en la passada legislatura, el canvi d'impost és una bona mesura, "sempre que es faci bé i serveixi per a desincentivar la compra dels vehicles més contaminants".
No obstant això, l'impost de circulació no afecta tant a les compres com el de matriculació, ja que es paga any a any i no només a l'adquirir el vehicle. Amb tot, la reforma dels dos impostos, la pujada del preu del carburant i la crisi econòmica acabaran fent molt més atractius els vehicles ecològics, assenyala El País.
--
Enllaç: Hacienda permitirá a los alcaldes penalizar los coches más 'sucios' (El País)