Limitar el trànsit al centre de les ciutats, per exemple a través del sistema que cotxes amb matrícules parells circulin uns dies i les matrícules imparells un altre, per estalviar energia. Una altra opció: controlar la il·luminació en els edificis públics com les conselleries, poliesportius, piscines, centres d'oci i espais administratius. Aquestes són dues mesures que des de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, la FEMP, proposarà al Govern central com a mesures per estalviar energia i reduir la contaminació en el marc de la reunió que el president de l'entitat, Pedro Castro, ha mantingut aquest 1 de març amb el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián.
El departament que dirigeix Miguel Sebastián assegurava la setmana passada que està obert a escoltar les mesures addicionals que es puguin adoptar en col·laboració amb els ajuntaments i les comunitats autònomes abans que s'aprovi el Pla d'Estalvi Energètic. Aquesta setmana també es trobarà amb representants de les comunitats autònomes.
Restringir el trànsit a les ciutats es podria fer amb mesures que ja s'han aplicat a altres llocs, com per exemple la limitació de l'ús de vehicles amb matrícules parells uns dies i imparells altres dies. Una mesura que permetria reduir la contaminació al centre de les ciutats i que inevitablement comportaria una major coordinació dels transports públics.
El Govern central va acordar limitar amb caràcter temporal la velocitat màxima a totes les autopistes a 110 quilòmetres per hora com a mesura d'estalvi energètic. L'objectiu és disminuir un 15% el consum de gasolina i un 11% el de gasoil. Aquesta mesura es completarà amb una reducció de fins un 5% en les tarifes de Renfe.
Notícies relacionades:
Catalunya es suma a la limitació de la velocitat a 110 km/h a les autopistes per estalviar petroli