Se'ls facilitarà tota la informació sobre els contractes de neteja i jardineria per tal que puguin avisar de possibles incidències i guanyar eficàcia en la resolució.
L’Ajuntament de Girona ha ampliat les funcions de les Taules de Neteja de Barri, creades ara fa un any, per tal de donar un millor servei a la ciutadania. D’aquesta manera es pretén donar resposta a incidències que aniran des de la neteja i la salut pública fins a la jardineria, abastant d’aquesta manera tota l’Àrea de Sostenibilitat i Hàbitat Urbà de l’Ajuntament de Girona.
Com a novetat cal destacar que se’n convocarà una per barri, no per sector, i que se celebraran dues vegades a l’any i no trimestralment com fins ara. Durant les reunions s’explicarà als veïns els contractes que té l’Ajuntament al seu barri, tant de neteja com de jardineria, per avaluar si el servei que es dóna és correcte. D’aquesta manera es pretén donar un paper més rellevant i actiu a les associacions de veïns de cada barri. El vicealcalde i regidor d’Associacions, Participació i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, ha volgut posar èmfasi en aquest protagonisme dels veïns ja que “és la gent que viu al barri qui té coneixement dels problemes reals que cal resoldre a cada moment. La col·laboració i la comunicació entre la ciutadania i l’administració és bàsica per al bon funcionament de la ciutat”.
Per tal d’agilitzar les incidències continua en funcionament el grup de Whatsapp a través del qual els representants veïnals poden posar en coneixement del regidor Eduard Berloso i dels serveis tècnics responsables aquelles incidències que requereixin una resposta ràpida per part dels diferents serveis de Sostenibilitat i Medi Ambient, però també podran informar de tots aquells aspectes que no requereixin una actuació immediata però que siguin necessaris de fer.
Les primeres reunions de les taules van tenir lloc a principis del mes de setembre i a principis d’octubre estaran totes convocades.