Organitzacions ambientals i de la salut han rebut amb entusiasme l'anunci de la Comissió, però demanen que les normes vagin molt més enllà que les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) per evitar efectes nocius per a la salut de la contaminació del soroll provocat pel trànsit.
Philippe Jean, director interí del Departament d'Empresa de la Comissió Europea, ha dit, en una conferència organitzada per Transport i Medi Ambient (T&E), l'Oficina Europea del Medi Ambient (EEB) i l'Aliança per a la Salut i el Medi Ambient (HEAL), que la Comissió té intenció de reduir els límits de les emissions de soroll dels automòbils en quatre decibels i dels camions en tres decibels.
Els nous límits entraran en vigor d'aquí a quatre anys a través d'una Directiva sobre soroll dels vehicles nous, va dir. Segons un estudi recent de l'OMS, el 1,8% dels atacs de cor en els països de renda alta de la Europea s'atribueix als nivells de soroll de trànsit superior a 60 decibels.
Un informe de 2008 realitzat per consultors de la CE per a T&E va trobar que el soroll del ferrocarril i el transport per carretera està vinculat a 50.000 atacs de cor fatals cada any a Europa i 200.000 casos de malalties cardiovasculars.