La Diputació de Barcelona edita l'agenda escolar europea del medi ambient i el desenvolupament

L'Àrea de Medi Ambient edita per seté any consecutiu aquesta agenda que incorpora informació i activitat relacionades amb la sostenibilitat
Redacció
09/09/2008 - 00:00

Per setè any consecutiu, l'Àrea de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ha editat més de 110.000 agendes escolars per a estudiants d'educació secundària per aquest curs escolar 2008-2009. El que fa singular aquesta publicació, és que, a més de les seccions habituals d'agenda (calendari, horari de classes, notes, etc.), incorpora informació i propostes d'activitats entorn de temàtiques relacionades amb la sostenibilitat, i adaptades al currículum formatiu dels estudiants.

En aquesta setena edició, hi han participat 122 municipis de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. A nivell europeu, i com en anys anteriors, han col·laborat la província de Chieti (Italia), Tallinn (Estònia), el Consell Insular de Menorca i la Diputació d'Osca. Amb això, les agendes s'han traduït a l'italià, a l'estonià i al castellà i s'han distribuït, també, en aquests països.

L'Agenda Escolar Europea del Medi Ambient i el Desenvolupament 2008-2009 incorpora algunes novetats. Per exemple, s'ha canviat el format a Din-A5, amb l'objectiu de reduir el pes i fer-les més portables i manejables. També hi ha una major presència de la imatge en favor del text, per fer-les més amenes i atractives. S'ha fet un canvi de disseny i dibuix en la portada; i s'inclouen cites cèlebres de manera setmanal durant tot el curs, amb l'objectiu que els alumnes s'adonin que la preocupació pel medi ambient no és quelcom nou, sinó que existeix pràcticament des dels orígens de l'espècie humana i en esferes molt diverses..

La relació amb el medi
Enguany, els continguts de l'agenda aborden, des de diferents punts de vista, la manera com ens relacionem amb el medi: com aquest afecta la nostra salut tant física com psicològica i, per tant, el nostre estat afectivo-emocional. Es vol remarcar la idea que el medi ambient no és una realitat aliena a nosaltres, sinó que les persones en formem part com la resta d'éssers vius, i que per tant tot el que fem al medi, per un procés lògic de retroalimentació, ens ho estem fent a nosaltres mateixos.

L'agenda s'acompanya d'una Guia didàctica, amb informació i activitats complementaries per facilitar als mestres el treball temàtic, i que aquest curs també es podran consultar en format electrònic a la pàgina web de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, que s'actualitzarà coincidint amb l'inici de curs.

AdjuntMida
Image icon agenda_escolar.jpg44.36 KB

Relacionats

Article

L’Observatori de l’Aigua de Terrassa, OAT, l’òrgan de participació ciutadana vinculada al servei d’abastament municipal, celebra el cinquè aniversari de la seva creació.

Butlletí