Segons el tinent d’Alcaldia d’Hisenda Pública i Economia Local, Àlex Brossa “l’objectiu és oferir el mateix servei però amb més tecnologia i connectivitat. Per això apostem i col·laborem amb ens com el centre tecnològic Eurecat que prioritzen els projectes de sostenibilitat i emissions zero, iniciatives compromeses amb l’energia verda”.
GreenCharge està provant totes aquestes novetats en proves pràctiques a Sant Quirze del Vallès, Bremen i Oslo. En conjunt, aquests assajos cobreixen una gran varietat de factors: tipus de vehicle (scooters, cotxes, bicicletes), model de propietat (privat, ús individual compartit), llocs de recàrrega (residències privades, llocs de treball, espais públics, centres de transport), gestió de l’energia (utilitzant energia solar, equilibri de càrrega en una estació de recàrrega o dins d’un barri, intercanvi de bateries) i suport de càrrega (reserva, càrrega prioritària).
Les obres d’instal·lacions d’aquestes bateries i plaques fotovoltaiques a l’estació de Sant Quirze començaran el mes de març d’enguany. Es preveu que no s’allarguin més d’uns dies.
Recordem que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès està especialment sensibilitzat amb la mobilitat sostenible. De fet, ha estat promotor del projecte SQ Smart PAE, treballat en col·laboració públic-privada amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el Centre Tecnològic Eurecat, posant en marxa una acció innovadora: dotar els polígons d’activitat econòmica d’una modalitat de transport sostenible que permet el desplaçament de les persones treballadores entre l’estació i les empreses dels polígons, en bicicleta elèctrica. Aquest mitjà ha permès millorar i reduir el temps de desplaçament i contribuir a l’acceptació de l’ús de la bicicleta elèctrica com a mode energèticament eficient en distàncies curtes.