El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en funcionament el proper 15 de gener la mesura de la velocitat variable a les vies C-31 o autovia de Castelldefels i la C-32 o autopista del Garraf.
La mesura preveu que es modifiqui el límit de velocitat en funció de les situacions de congestió, de possibles incidències de seguretat viària, de les condicions de contaminació i de les inclemències meteorològiques. Els conductors que no respectin les limitacions de velocitat establertes en cada moment i anunciades per les noves senyalitzacions podran ser sancionats (veure vídeo).
Les variacions de velocitat es realitzaran sempre en intervals de 10 km/h i els canvis a la baixa s'anunciaran amb un senyal intermitent. Segons el conseller d'Interior, Joan Saura, aquest model de gestió del trànsit s'anirà extenent a d'altres vies d'accés a Barcelona de forma gradual.
Control dinàmic de la velocitat
Per desenvolupar aquest projecte, el SCT ha disposat un equipament que permetrà avaluar en cada moment les vies d'aplicació del control dinàmic de la velocitat, evitar variacions brusques de la limitació i garantir el compliment de la mesura.
En concret, i per garantir el funcionament del sistema, s'instal·laran 175 senyals lluminosos, que estaran ubicats en pòrtics a cada quilòmetre i en els accessos a les carreteres. El sistema funcionarà a través d'una xarxa de comunicacions en fibra òptica que connectarà l'equip de camp amb el Centre d'Informació Viària de Catalunya (CIVICAT) del SCT, des d'on es portarà el control central.
Paral·lelament, durant el mes de gener es posarà en marxa una campanya informativa i de conscienciació sobre la mesura. L'aplicació de la mesura a les vies C-31 i C-32 ha tingut un cost aproximat de 2,6 milions d'euros, segons ha informat el govern de la Generalitat.