Els resultats són molt significatius, Olost ha passat de triar i reciclar un 45% dels residus durant l'any 2011-2012 i gran part del 2013, a reciclar un 75% dels residus durant aquest primer any d'implantació del porta a porta. També s'ha reduït en més de 140 tones de residus, 120 kg per veí, l'aportació anual que Olost feia a l'abocador. Juntament amb aquest augment del reciclatge, també s'ha millorat en la qualitat del mateix. Pel que fa a l'orgànica, que s'ha passat de recollir unes 85 tones a casi 160 tones anuals, s'ha reduït els impropis d'aquesta fracció (restes no orgàniques) del 6-7% a estar per sota del 1,5% en aquest primer any.
Aquests resultats signifiquen que després de 10 anys de pujades constants del cost de gestió dels residus, la previsió de costos de 2015 preveu una reducció del 3%. Segons el consistori, en cas d'haver continuat produint i reciclant com s'estava fent, els costos haurien pujat entre un 4 i 5%, pel cost en augment de portar tones de residus a l'abocador, que s'incrementava al 2015 en un 25%.
Aquest resultat econòmic és degut a dos factors principals: la reducció de forma significativa i de més del 50% de les tones de rebuig i l'augment del cànon de retorn de la fracció orgànica ja que també ha augmentat la quantitat i en especial la qualitat. Aquesta reducció del costos de la gestió de residus es veurà reflectida en la 'taxa d'escombraries' dels veïns/es ja que tindrà una reducció a l'entorn del 3%.
Cal destacar que segons el consistori ha sigut molt elevat el grau implicació i compromís dels veïns i veïnes del poble d'Olost i Santa Creu, i això és el que ha permès aquest bons resultats.
Adjunt | Mida |
---|---|
Font: Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Porta a Porta | 191.1 KB |