Font: Ajuntament d'Alella
La regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament d'Alella ha instal·lat petites àrees de contenidors per facilitar la separació dels residus i fomentar la recollida selectiva dels residus als edificis i equipaments municipals, en el marc del Pla d’Acció Municipal (PAM).
Amb la instal·lació dels punts de recollida s'han eliminat les paperetes d'ús individual que hi havia fins ara i que no permetien fer reciclatge.
Aquest nou model de gestió i recollida de residus suposarà:
• Creació de punts de selectiva formats per tres papereres de les fraccions de residus més comunes que es generen en aquests espais: paper, envasos i resta (papereres blava, groga i gris, respectivament).
• Eliminació de totes les papereres de sota taula, ja que són un punt on s’hi llencen els residus sense seleccionar.
• Racionalització del servei de recollida per part del servei de neteja, ja que la quantitat actual de papereres és molt superior al de contenidors de recollida selectiva que es crearan.
• Ampliació de la recollida selectiva de residus incorporant cubells específics per a la fracció orgànica en zones de menjador (office).
En total s’instal·laran 21 punts de reciclatge que els podreu trobar a: Edifici de l’Ajuntament, Centre Cultural Can Lleonart, Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella, Biblioteca municipal, Policia Local, Serveis a les persones, Antigues Escoles Fabra (Espai Jove), Poliesportiu Abelardo Vera i Casal de la Gent Gran Can Gaza.
Cadascuna de les papereres incorpora una etiqueta identificadora de quins són els residus que s’hi poden llençar. Amb això es vol ajudar a resoldre els dubtes principals que us puguin sorgir sobre com classificar els diferents residus.
Amb aquesta iniciativa, es pretén prendre partit davant la situació d’emergència climàtica que té la societat i donar exemple a la ciutadania, com a treballadors i treballadores públiques, perquè tothom prengui consciència i contribuexi a millorar les valors actuals de reciclatge.