El transport públic metropolità s'acosta als mil milions de viatgers anuals

El Tramvia és el mode de transport que més va créixer l'any passat, mentre que Rodalies va perdre cinc milions d'usuaris
Font: Aj. Barcelona
27/03/2008 - 00:00

Dels 755 milions de viatgers l'any 2001 als 935 milions de l'any passat, la posada en marxa de la integració tarifària ha fet créixer l'ús del transport públic a la regió metropolitana de Barcelona any rere any, fins acostar-lo a la xifra dels mil milions de passatgers anuals.

El Tramvia Metropolità és el mode de transport que més va créixer l'any passat, amb un 23,1% més de viatgers, mentre que el metro va portar 13 milions més de passatgers. Per contra, el servei de Rodalies de Renfe ha estat l'únic operador que ha perdut viatgers, un total de cinc milions menys, a causa de la supressió del servei de diverses línies amb motiu de les obres de l'arribada del tren d'alta velocitat AVE a Barcelona.

En la presentació dels resultats de l'Enquesta de mobilitat en dia laborable, que elabora l'Autoritat Metropolitana del Transport i l'Ajuntament de Barcelona, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va assegurar que l'any 2008 serà un bon any per al transport públic, ja que per primera vegada en diversos anys s'inaugurarà la prolongació de la línia 3 del metro i començaran les proves en un tram de la línia 9.

Bona puntuació al servei
Segons les dades d'aquesta enquesta, tots els modes de transport públic obtenen una nota superior als 5 punts. El Tramvia és el mode més valorat (7,04 de mitja) i també el més còmode, amb un 8 de nota en aquest punt, mentre que el metro és el transport més ràpid (7,79) però menys segur (5,81), segons la valoració feta pels usuaris.

Nadal ha assenyalat que la targeta T-10 és la més utilitzada (71,05%) seguida, a molta distància, per la T 50/30 (16,55%) i la T-Mes (9,64%). El secretari de Mobilitat de la Generalitat va avançar que l'ATM està estudiant la viabilitat d'establir noves formes de tarificacions per promoure més l'ús del transport públic.

"Volem dur a terme polítiques per a joves i infants, però cal garantir la sostenibilitat econòmica del sistema de transport públic. En l'actualitat, les administracions aporten el 55% del total de despeses que genera el transport públic", va explicar Nadal.

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí