Els principals accessos a Barcelona tindran un carril per a vehicles d'alta ocupació

Aquest pla té un pressupost inicial de 250 milions d'euros
La Malla / EFE
27/02/2008 - 00:00
Reduir les cues i retencions en el principals accessos de Barcelona és, juntament a la reducció de la sinistralitat, un dels principals objectius del Pla de Seguretat Viària 2008-2010 que ha presentat aquesta setmana el Govern català. Amb aquesta finalitat es crearan carrils especials per on circulin autobusos i vehicles d'alta ocupació a la C-58, entre Barcelona i Terrassa, la B-23 i la C-31, entre Montgat i Badalona. Aquesta és una de les 57 mesures que inclou el Pla de Seguretat Viària 2008-2010, amb el qual el Govern català vol reduir a la meitat la sinistralitat en el pròxim trienni respecte a l'any 2000, seguint una directiva de la Unió Europea.

Aquest pla, que compta amb un pressupost inicial de 250 milions d'euros, preveu crear carrils especials per al transport col•lectiu i vehicles vao (vehicles d'alta ocupació), aquells que tenen més de dos ocupants, per reduir la mortalitat vial i els col•lapses en els principals accessos a la capital catalana.

El primer que començarà a funcionar serà el de la C-58, entre Barcelona i Terrassa, carril que ja té data de posada en funcionament: a mitjans de 2009, segons ha informat el conseller d'Interior, Joan Saura, en la presentació del pla. Unes altres vies en què s'obrirà un carril d'aquestes característiques serà la B-23 i la C-31, de Badalona a Montgat, altres dels principals accessos a Barcelona.

Més radars per controlar la velocitat El Pla de Seguretat Viària, impulsat pel Servei Català de Trànsit, contempla així mateix la instal•lació de 105 nous radars, a raó de 35 cada any, a les carreteres catalanes on existeixi una major sinistralitat a causa de l'excés de velocitat.

També es potenciarà la reducció de la velocitat per disminuir la contaminació i la sinistralitat, com passa des de l'1 de gener en la primera corona de Barcelona, on no es pot circular a més de 80 quilòmetres per hora, i s'implantarà l'ús de les PDA per agilitar els tràmits de les sancions de trànsit.

Objectiu: un mapa de risc viari complet Saura ha destacat així mateix la importància de disposar d'un mapa de risc viari complet i de plans locals de seguretat viària en totes les poblacions catalanes de més de 30.000 habitants o que siguin capitals de comarca, de manera que en l'any 2010 aquests plans cobreixin el 70 per cent de la població de Catalunya.

El conseller ha explicat que la sinistralitat a Catalunya s'ha reduït en l'últim any un 42 per cent a les carreteres interurbanes, i un 15 per cent en les urbanes, encara que els accidents mortals de motocicleta s'han duplicat en el mateix període. El 45 per cent dels morts havien consumit alcohol (40 per cent) o drogues (5 per cent) en el moment del sinistre.

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí