L'Àrea de Lleida posa en marxa la integració tarifària del transport públic

S'ha començat a aplicar ja a 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i tres de la comarca de la Noguera
SOSTENIBLE
02/04/2008 - 00:00

L'Àrea de Lleida va posar en marxa aquest dilluns dia 31 de març la integració tarifària pel transport públic, el que permet als habitants de 41 municipis de la comarca del Segrià i 3 municipis més de la Noguera utilitzar el nous bitllets integrats.

De moment, la integració s'ha començat a aplicar amb la T-MES, i a partir del mes vinent s'estendrà també a la T-10/30, la T-10 i la T-50/30. D'aquesta manera, Lleida es converteix en la primera àrea on es concreta la integració tarifària després de la regió metropolitana de Barcelona.

En la presentació pública de la integració tarifària, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va qualificar el fet com el "punt de partida per a tota una nova estratègia de comunitat que necessiten les nostres terres", ja que el nou sistema s'anirà desenvolupant gradualment a la resta de comarques.

Dues zones tarifàries
La integració tarifària es basa en un sistema que permet a tots els usuaris del transport públic moure's amb un únic bitllet o targeta integrada. A l'àrea de Lleida es començarà a aplicar a 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i tres de la comarca de la Noguera (Balaguer, Térmens, Vallfogona de Balaguer).

L'àmbit integrat de Lleida divideix en dues zones tarifàries el Segrià i el tram de FGC entre Lleida i Balaguer. Aquestes dues zones determinaran dos nivells de tarifes diferenciades sota els criteris de distància recorreguda i serveis de transport que les enllacen. D'aquesta manera, la utilització de tots els modes de transport públic i els intercanvis que es facin entre els diferents operadors de cadascuna de les zones tindran una única tarifa. La tarifa dependrà del nombre de zones trepitjades en el desplaçament.

La PTP demana més oferta
Per la seva banda, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha celebrat l'arribada de la integració tarifària a Lleida, "el primer pas des de fora de la Regió Metropolitana de Barcelona per assolir la integració total de Catalunya al 2012".

A través d'un comunicat, aquesta associació considera no obstant que "tot i els beneficis evidents per a les butxaques dels usuaris, la integració tarifària esdevé poc útil si no s'incrementa l'actual oferta de transport públic" a l'àrea de Lleida.

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí