Coneixes el Moviment R?

Moviment R, una campanya per involucrar els joves en el reciclatge
Sostenible.cat
29/08/2011 - 00:00
Les persones emancipades d'entre 19 i 34 anys d'edat són el col·lectiu que, tot i estar més ben informat, recicla més malament, segons un estudi de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona.

I la campanya Moviment R busca precisament canviar aquesta situació.

Moviment R (reduïm, reutilitzem, reciclem) se centra sobretot en les xarxes socials (facebook, youtube, twitter i picasa), amb formats multimèdia i missatges provocadors i divertits que expliquen la importància de separar els residus i què passa després amb la brossa que es separa.

Els missatges bàsics es recullen en un manifest que posa l'èmfasi en la reducció de residus i les possibilitats de reutilització, i que explica quin tipus de residu va a quin contenidor.

I s'il·lustren també, de manera novedosa, amb 3R i acció, una mini-sèrie de vídeos curts en clau d'humor en què un grup de 'policies', el Comando R, vetlla perquè els residus vagin on toca. 

Moviment R inclou també altres accions més participatives, com ara un concurs de Poesia Reciclada o un concurs de fotografia, i també activitats presencials a esdeveniments que apleguen molta gent, com la festa de la Candelera de Molins de Rei, la Carxofada de Sant Boi de Llobregat o la Mitja Marató de Barcelona.

Un dels aspectes més cridaners de la campanya és la implicació de persones conegudes de diversos àmbits que hi donen suport, els que anomenen Famosos R, i que inclouen des de periodistes (Xavi Coral, Xavier Duran, Maruja Torres, Martí Gironell) a cantants i grups musicals (Love of Lesbian, Pandora, Beth, Mikel Erentxun), actors (Peter Vives, Miki Esparbé, Estel Solé), directors de cinema i teatre (Pau Freixas, Carles Bosch, Àngel Llàcer), escriptors (Emili Teixidor), el meteoròleg Tomàs Molina o el científic i divulgador Eduard Punset, entre altres. Tots ells apareixen en petits vídeos on ofereixen consells i parlen de la seva manera de participar en la reducció, reutilizació i reciclatge de residus.

Es tracta, en definitiva, de buscar noves maneres de difondre el missatge per tal d'aconseguir un canvi d'hàbits entre els joves, amb estratègies 2.0. Aquesta campanya de comunicació s'emmarca dins el projecte Life COR (Campanya Objectiu Residus), que està liderat per l'Entitat del Medi Ambient de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i forma part del programa europeu Life+.

Relacionats

Article

Aigües de Reus ha publicat la licitació per a l’adquisició de sis nous vehicles elèctrics, amb la qual cosa assolirà l’electrificació del 85,2% de la seva flota de vehicles. Una inversió que cal emmarcar en les polítiques ambientals que l’empresa impulsa rere la consolidació de la transició energètica i una gestió més eficient del cicle integral de l’aigua.

Article


 

El Premi Escoles Verdes 2024 guardona centres de Santa Perpetua de Mogoda, Valls, Llagostera i Vilafranca del Penedès.

Butlletí