El calendari de la Closcaneta arriba aquest 2018 al seu vintè aniversari

21/01/2018 - 15:06

El calendari de la tortuga Closcaneta, el personatge que simbolitza les accions per a la sostenibilitat i el respecte mediambiental a Súria i altres municipis del Mig Cardener, celebra aquest 2018 els seus primers vint anys de publicació ininterrompuda.

Per aquest motiu, la nova edició del calendari està dedicada a recordar els diferents temes que han centrat aquesta publicació al llarg dels anys.

La Closcaneta va néixer per iniciativa de l’Ajuntament de Súria com a protagonista d’un fulletó promocional de la recollida selectiva, que es va editar l’any 1996. Posteriorment, el 1998 es va publicar la primera edició del calendari, que en els primers anys es va distribuir exclusivament a Súria. A partir de l’any 2005, la seva difusió es va estendre a altres municipis de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener.

En la nova edició del calendari, el dibuixant de la Closcaneta, el manresà Josep Soler, recorda el naixement del personatge, que va ser un encàrrec de l’Ajuntament de Súria en l’etapa d’Emília Ramon com a regidora de Medi Ambient. Amb la identificació de la Closcaneta com una tortuga es volia fer referència a una espècie autòctona d’aquest animal, present en algunes àrees fluvials de Súria.

El tema del primer calendari va ser la recollida selectiva, amb el lema ’Cada cosa al seu lloc’. En edicions posteriors, la Closcaneta ha tocat temes com la sostenibilitat, el canvi climàtic, els espais naturals, les energies renovables, la gestió de l’aigua, el consum responsable, la reducció dels residus i el civisme, entre d’altres.

Actualment, l’àrea de difusió del calendari inclou els municipis de Súria, Sant Joan de Vilatorrada, Callús, Castellnou de Bages i l’entitat municipal descentralitzada de Sant Martí de Torroella. A Súria se’n distribueixen uns 2.600 exemplars a les llars de la vila.

El calendari de la Closcaneta es publica amb la col·laboració de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener i la Diputació de Barcelona. El disseny és original de l’empresa manresana Quadrat.


 

Municipis: 
BagesSúria

Relacionats

Article

Per promoure el coneixement i la sensibilització sobre la problemàtica del malbaratament alimentari, la Diputació de Barcelona disposa de les maletes pedagògiques "El menjar no es llença".

Notícia
Més de 100.000 persones participants

El 21 d’abril de 1994 es va fer la primera visita d’educació ambiental a l’abocador del Consorci del Bages per a la Gestió dels Residus: hi van participar 30 alumnes d’una escola d’adults de Manresa, en una activitat impulsada pel Camp d’Aprenentatge del Bages. 

Article


Nova campanya de sensibilització del Consorci del Bages per mostrar els beneficis de posar cada residu al contenidor o cubell que toca.

Butlletí