Font: Rezero
“Estic impressionada per la gran quantitat de residus que generem i per l’enorme volum de rebutjos que podem deixar de reduir”. Així s’explica Vanesa Rodríguez, que va compartir l’experiència amb el seu home, Carlos Escudero, i els seus dos fills petits.
Aquesta família feia una recollida selectiva, però no havia franquejat mai aquest llindar que condueix a una reflexió de sota-rel. “Hem canviat molts hàbits a casa, i cada dia els anem perfeccionant”, afegeix. Les pautes incorporades els han portat a prescindir dels iogurts, i a “oblidar-se de les càpsules” minidosi de cafè, que són irreciclables, substituïdes ara “per la cafetera i la màquina italiana de tota la vida”.
5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat
Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.
Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.
L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.
Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.