Què sóc? Un pouf gegant elaborat a partir de tapisseria d'automòbils descartada per la indústria i convertit en residu. Es tracta d'un producte molt camaleònic (es pot fer servir de sofà, butaca, fins i tot de llit), i tots els models són únics i diferents.
En quines fases sóc més sostenible? Per què?
-Extracció de materials: La reutilització de tapisseria dels cotxes (residu industrial) com a matèria prima d'aquest pouf, suposa una reducció de residus en origen.
-Transport i distribució: Es fabrica a prop de les àrees de distribució, aspecte que redueix els impactes associats a aquestes fases.
-Utilització: el material provinent de la tapisseria del cotxe resulta difícil de reciclar, però com a material a reutilitzar resulta molt resistent i de gran qualitat. La durabilitat resulta un factor important a l'hora de valorar l'impacte ambiental d'un producte.
**Si coneixeu algun ECOdisseny interessant, envieu-nos un mail a redaccio@sostenible.es. Aquesta no pretén ser una secció tancada, tot el contrari!
Especial ECOdissenys a 'Sostenible':
1. Öko-ball, la bola per rentar sense sabó
2. RD4, la cadira feta 100% amb plàstic reciclat
3. Wattson, quanta energia consumim a casa?
4. Taules i cadires que abans eren bicicletes
5. Polartec, teixits fets amb plàstic reciclat
6. iUnika Gyy: un portàtil lliure, solar i biodegradable
7. Bosses i carteres fetes 100% amb càmeres de pneumàtic reutilitzat
8. Hom, el fanal que funciona amb energia solar
9. Boc'n'Roll, l'alternativa al paper de plata
10. Combox, el compostador reciclat i reciclable
11. Testos i jardineres reciclats