L'equip de govern de l'ajuntament de Vilafranca té previst encarregar de forma imminent un projecte per solucionar de forma definitiva l'impacte acústic motivat pel pas dels trens en les zones on no arriba el cobriment de les vies. Segons han explicat els responsables municipals, l'objectiu d'aquest projecte és que s'estudiï la millor solució tant arquitectònica com d'enginyeria per tal que es doni solució a l'impacte acústic de pas dels AVE i dels trens de mercaderies i de Rodalies per les zones no cobertes als barris del Poble Nou/la Girada i de la Barceloneta.
Segons ha declarat l'alcalde del municipi, Marcel Esteve, l'equip de govern no vol esperar més que el Ministeri de Foment i ADIF aportin solucions al tema de l'impacte acústic i ha optat per fer aquest encàrrec pel seu compte. Esteve ha recordat que, davant el desacord amb la proposta que feia ADIF, l'equip de govern ja va fer un encàrrec per tal que fes una proposta de remodelació de l'estació de rodalies que estigués millor integrada amb l'entorn del cobriment, proposta que finalment va ser assumida per ADIF. Ara, segons l'alcalde, es tracta de repetir la mateixa operació davant la manca de concreció i la lentitud de les administracions competents.
Per la seva banda, el regidor d'Urbanisme, Francisco Romero, ha recordat que, a petició de l'Ajuntament, tècnics de la Generalitat estan efectuant amidaments tant de sorolls com de vibracions al llarg del recorregut de la línia fèrria per Vilafranca per tal de conèixer l'abast real de l'afectació. Romero creu que durant aquest mes de setembre es podran tenir els resultats d'aquests amidaments que la Generalitat està realitzant amb el mateix tipus d'equips de mesurament que utilitza l'ADIF.