L'ajuntament de Sitges ha arribat a una entesa amb el Gremi d'Hostaleria de Sitges, la Federació de Comerciants i Empresaris de Sitges FECES per fixar la taxa de la recollida selectiva de residus comercials en un esforç de fer-la justa i proporcional, després d'haver mantingut diferents trobades en els darrers mesos.
Els residus comercials són els residus generats per l'activitat pròpia del comerç al detall i a l'engròs, l'hoteleria, els bars, els mercats, les oficines i els serveis. Les persones titulars de les activitats que generen els residus comercials els ha de gestionar per si mateixa, d'acord amb les obligacions pròpies dels posseïdors o productors de residus.
En tot cas, la persona titular de l'activitat generadora de residus comercials ha de:
a) Mantenir els residus en condicions adequades d'higiene i seguretat mentre els posseeixi.
b) Lliurar els residus en condicions adequades de separació per materials.
c) Suportar les despeses de gestió dels residus que posseeix o genera.
d) Tenir a disposició de l'Administració el document que acrediti que ha gestionat correctament els residus i els justificants dels lliuraments efectuats.
La taxa té com a fet imposable la recollida, el tractament i l'eliminació que els serveis municipals fan dels residus que genera l'activitat pròpia del comerç, l'hoteleria, els bars, els mercats, les oficines i els serveis així com aquells originats per la indústria que siguin assimilables als municipals.
Segons informa l'ajuntament, els comerciants, hotelers i restauradors no estan obligats a utilitzar el servei de recollida de residus comercials que els ofereix l'ajuntament. Qui ho desitgi poden contractar un servei de recollida integral de totes les fraccions a una empresa privada de gestió de residus autoritzada i presentar al consistori la certificació corresponent.