Els 28 centres educatius de l'Agenda 21 fan la festa de final de curs

Redacció
12/06/2015 - 00:00

Centenars d'alumnes d'una desena dels 28 centres educatius d'arreu de la ciutat que compten amb Agenda 21, és a dir que fan accions relacionades amb l'ecologia, la sostenibilitat i la preservació del medi ambient, han celebrat avui al Centre Cultural Tecla Sala, a l'Hospitalet de Llobregat, la tradicional festa de final de curs. 

Alumnes i professors han organitzat tota mena de tallers que han combinat l'aspecte lúdic i el divulgatiu i també han fet una exposició d'alguns dels projectes destacats de les seves escoles i instituts.

La María Llamazares, de l'escola Balaguer, s'ho ha passat pipa aprenent a plantar un enciam: "El que més m'ha agradat és que hem estat tots els companys de classe junts i que ens hem embrutat les mans amb la terra, que és molt divertit", ha explicat.

L'Aleix Diz, professor de Ciències de l'institut Bellvitge, ha organitzat, juntament amb un grup d'alumnes, un taller de vehicles construïts amb material de reciclatge, des d'ampolles de plàstic a caputxons de bolígraf, que es movien amb energia solar. "Crida molt l'atenció que un aparell tan senzill comenci a funcionar simplement perquè li toca el sol i fa pensar l'alumnat que l'alternativa de estendre l'ús de les energies netes i renovables, no contaminants, és ben possible", ha assenyalat.

Entre mateix context també s'ha fet un taller per fer crispetes amb una aparell de captació d'energia solar. Youssef Harroun, alumne de l'institut Torras i Bages, ha explicat que "Jo em pensava que les crispetes només es feien al microones. No m'imaginava que es poguessin fer crispetes amb el sol, però surt molt més barat".

Un altre alumne de l'institut Torres i Bages, el Taufik Benyechou, ha fet de monitor del taller de mecànica de la bicicleta que aquest centre educatiu des de fa temps en la seva Agenda 21. "Jo havia d'explicar les parts de la bicicleta i quina funció tenen i cal dir que està prou bé fer de profe i veure com t'escolten amb atenció", ha explicat.

El reciclatge de residus també ha estat present mitjançant un taller a través del qual els participants havien de pescar amb una canya diversos residus que figurava hi eren en un llac per després dipositar-los en el contenidor adient, una activitat que ha estat ben útil per a la Laura Zafra, de l'institut Eugeni d'Ors, que ha indicat que "he après que la brossa orgànica també es recicla. Jo abans ho ficava tot a la mateixa bossa, tot i que a casa sí separem el paper, el vidre i els envasos. Però avui he après una mica més i m'ha agradat molt l'experiència".

La tècnica municipal de Medi Ambient, Toni Martínez, ha recordat que el projecte de l'Agenda 21 escolar ja té 9 anys i, per tant, "ja hi ha joves que van començar a P3 que de ben segur hauran assumit els valors mediambientals i esperem que els transmetin als seus fills i mica en mica anem avançant".

Alguns dels projectes destacats de l'Agenda 21 escolar són la recollida d'oli domèstic, el reciclatge de paper i altres residus, els horts escolars, un projecte que duen a terme una vintena de centres en col·laboració amb les entitats dels seus barris, i les auditories per estalviar aigua i energia. Enguany, s'hi han incorporat l'institut Provençana i les escoles bressol Casa dels Arbres i de la Muntanya. 

Relacionats

Acte
03/07/2025 - 09:00
Centre Cultural de Bellvitge-el Gornal, a l’Hospitalet de Llobregat
Notícia

La norma recull, com a novetat, l’obligació d’una cambra de residus per a edificis nous i preveu la possibilitat d’introduir contenidors amb identificació i la recollida porta a porta. També incrementa les sancions a les persones infractores.

Article

El seu ús és el mateix que la resta de punts de recàrrega de l’AMB: els usuaris han de registrar-se a l’app AMB Electrolineres i activar el servei amb la mateixa aplicació. Completat al 50 % el pla d’expansió de la xarxa d’electrolineres metropolitanes, que preveu arribar a 102 punts a finals d’any.

Butlletí