Font: rezero.cat
Daniel Palou i Cecília Caralt (un matrimoni de mestres amb un nen residents a Cistella, a prop de Figueres) van decidir participar en l'experiència Objectiu #Rezero en un moment en què estaven "al·lucinats" per l'elevat consum de bolquers. Omplien bosses i bosses d'escombraries.
Gastaven entre 28 i 30 bolquers a la setmana, la meitat d'un paquet complet (54 unitats). També els preocupava la barbaritat de plàstics que produïen. "Ara, ja veig que reciclar no és tot. Això és només és un primer pas per aconseguir reduir els residus ", ens explicava el Dani.
Després de l'intens mes (juliol) quan van realitzar el repte Objectiu #Rezero, la principal conclusió és que "reduir" el volum de residus no és difícil, ni suposa canvis econòmics ni pèrdua de temps ", diu en Dani. "La clau és organització i informació ". La seva primera recomanació és que abans de sortir de casa, és necessari tenir sempre a punt, a mà, envasos adequats per actuar de manera racional. Per això, van al comerç proveït de fiambreras, bosses reutilitzables i bosse per guardar i transportar els aliments frescos o a granel, Per no tornar amb el cistell ple de safates, envasos, plàstics i altres. "Abans, si havia de comprar embotit per una setmana, m'emportava de tornada tres safates de porexpan inútils ", deia escandalitzat.
5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat
Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.
Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.
L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.
Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.