Mirada de gènere i educació ambiental

Font: AMB

24/02/2021 - 13:15

El programa d’educació ambiental Compartim un Futur ha volgut fer de la perspectiva de gènere una prioritat en l’educació ambiental a l’Àrea Metropolitana de Barcelona introduint criteris d’igualtat de gènere a les activitats i als recursos educatius.

Es va iniciar aquesta tasca el 2018 amb l’elaboració de la Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere al programa Compartim un Futur, on es donen eines per evitar que els continguts de les activitats reprodueixin rols i estereotips de gènere i on s’orienta els formadors i les formadores a l’hora d’impartir les activitats.

Actualment s’estan revisant tots els recursos del programa educatiu per buscar l’equitat en el llenguatge i en els espais de participació de les activitats i s’han adaptat els recursos per donar visibilitat al paper de la dona en la història. En aquest vídeo s’explica de manera resumida el que s’està duent a terme:

 

Cal recordar que, a més, l’11 de febrer se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència amb la intenció de promoure una participació plena i igualitària de les dones i les nenes en aquest camp del coneixement, eliminar tota mena de discriminació i fomentar que hi hagi més participació i reconeixement de les seves contribucions, que moltes vegades han estat oblidades.

La igualtat de gènere és el número 5 dels objectius de desenvolupament sostenible: promou l’eliminació de la bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) present a la nostra societat.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article


 

El Premi Escoles Verdes 2024 guardona centres de Santa Perpetua de Mogoda, Valls, Llagostera i Vilafranca del Penedès.

Article

S’han lliurat aquests guardons que reconeixen les millors iniciatives d’educació per a la sostenibilitat de les escoles que tenen el distintiu d’Escola Verda, en una jornada celebrada a Balaguer. Aquest curs es compleixen 25 anys del Programa d’Escoles Verdes, impulsat pel Departament d’Acció Climàtica i el Departament d’Educació

Butlletí