El Grup de Treball Tècnic de Soroll (GTTR) de l'Aeroport del Prat ha ratificat les tesis defensades per l'ajuntament de Gavà, que el creixement de l'Aeroport de Barcelona no ha d'anar en detriment de la qualitat de vida de les persones que viuen a l'entorn. En la darrera reunió del GTTR, AENA va presentar els resultats d'un estudi que conclou que la capacitat operativa de l'aeroport i el sistema de pistes segregades són compatibles més enllà de 2012. Per a l'alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, "aquestes conclusions són una gran notícia per a Gavà. Tot i que encara resta l'aprovació definitiva per part de la Comissió de Seguiment Ambiental de l'Aeroport de Barcelona, estem en disposició de garantir que el sistema de funcionament serà definitivament aquest que nosaltres hem defensat sempre i que és el menys lesiu pel territori: el sistema de pistes segregades".
Per a Balsera, ara és el moment d'afrontar nous reptes, un dels més immediats serà el redisseny de l'Oficina Municipal de Seguiment de l'Aeroport (OMSA) "per dotar-la dels mecanismes necessaris per fiscalitzar el funcionament de l'aeroport, per verificar que els acords es compleixen quant a les rutes aèries, que les alçades de vol són les adients i que el gir a mar s'acompleix de manera escrupolosa". L'alcalde ha insistit que aquest control més acurat del funcionament de l'aeroport "ens permetrà donar una informació molt més rigorosa als veïns i veïnes i ens oferirà la possibilitat de denunciar davant els organismes escaients els incompliments de la normativa".
A banda de presentar l'estudi sobre la capacitat aeroportuària, el Grup Tècnic de Soroll també va assolir altres acords reivindicats històricament pel municipi. En aquest sentit, es modificarà la redacció de la normativa de navegació perquè el gir a mar es faci correctament i que els canvis d'operativa a configuracions no preferents siguin més restrictius i tenint en compte un vent de cua determinat. A la reunió també es va presentar un cronograma per aplicar el programa d'eliminació de les naus més sorolloses. Així mateix, el consistori va sol·licitar a AENA la metodologia que emprarà per facilitar-li les traces radar que dibuixen la trajectòria de les aeronaus en les operacions d'enlairament i aterratge. També, i en acompliment d'una proposta de l'ajuntament, es va determinar la convocatòria de la propera reunió del GTTR d'aquí a tres mesos.