L'Ajuntament de Badalona ha posat en marxa un nou servei adreçat als usuaris de les platges badalonines, amb el qual podran conèixer en temps real l'estat de les platges a través d'internet. Ho podran fer de dues maneres: la tradicional, és a dir, el portal web de l'Ajuntament de Badalona, i una de més innovadora, com és la xarxa social Twitter.
S'ha triat aquesta opció per la rapidesa en la transmissió de missatges que ofereix la possibilitat de rebre a l'instant la informació al telèfon. Així doncs, els usuaris de les platges de Badalona que vulguin conèixer l'estat d'aquestes al seu mòbil només han de connectar-se al Twitter i seguir el compte PlatgesBadalona. En cas que algú es doni d'alta a Twitter i es faci seguidor del compte, cada vegada que hi hagi una actualització en l'estat de les platges, de bandera, qualitat de l'aigua, vent, etc. es mostrarà en la pàgina de perfil de l'usuari seguidor i tots els usuaris que hagin escollit la opció de rebre-les.
El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Badalona, Ferran Falcó, ha explicat que "aquest nou servei és una aposta més del Govern de Badalona per la introducció de noves tecnologies en la relació entre els ciutadans i l'administració, com ho va ser, per exemple, el servei de SMS del civisme amb què els agents de la Guàrdia Urbana reben directament els missatges al seu mòbil". Falcó ha destacat que amb aquesta iniciativa "és la primera vegada que l'Ajuntament utilitza la xarxa Twitter per donar informació en línia amb dades a temps real als ciutadans, en aquest cas sobre l'estat de les platges".
La innovació d'aquesta aplicació és la integració dels sistemes informàtics municipals amb la xarxa Twitter, de forma que l'enviament de les dades és totalment automàtic, directe de les bases de dades cap als ciutadans sense intervenció humana, i complementa la resta de comunicacions que l'Ajuntament posa a l'abast dels usuaris, com ara els cartells d'informació de les platges que es troben a cadascuna d'elles.
Per la seva banda, la regidora de Medi Ambient i Mobilitat, Mercè Rius, ha destacat que "aquest nou servei és un pas més en la millora contínua per oferir un servei de qualitat a la ciutadania donat que la platja és l'espai més valorat de molts ciutadans i ciutadanes de Badalona". Per altra banda Rius explica, "amb aquesta iniciativa hem volgut apropar-nos a la gent de forma més directa, i en especial als joves que utilitzen noves maneres de comunicar-se, com les xarxes socials".
Adjunt | Mida |
---|---|
Font: Ajuntament de Badalona | 38.42 KB |