El govern recomana mesures per incrementar l'ús racional de l'aigua en el sector turístic

L'objectiu és que aquests consells, de caràcter voluntari, esdevinguin pautes de conducta habituals
Font: Gencat
25/04/2008 - 00:00

El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, va mantenir dilluns una trobada amb representants del sector turístic per acordar un codi de bones pràctiques de gestió ambiental sostenible i de l'ús racional de l'aigua. L'objectiu és que aquestes recomanacions, de caràcter voluntari, esdevinguin pautes de conducta habituals.

Les propostes del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa pivoten sobre quatre eixos: impuls de les polítiques generals per la sostenibilitat i ús racional de l'aigua, promoció de línies específiques d'ajut per a la implantació de mesures d'estalvi, depuració i reutilització de l'aigua en establiments turístics (hotels, càmpings, establiments de turisme rural), suport al sector en cas de situacions d'emergència en cas de sequera, i impuls per a adaptar al sector turístic les mesures generals que adopti el govern en matèria de sequera.

Les recomanacions
A banda de l'acció de govern impulsada des del Departament, es van presentar als assistents tot un seguit de recomanacions concretes d'estalvi d'aigua en els establiments turístics, especialment hotels i càmpings:
1. Millora de l'eficiència de les instal·lacions: avaluar el consum d'aigua per tal de conèixer la situació de partida i després, controlar-ne l'evolució amb comptadors individuals que permetin en tot moment, tenir coneixement de les fuites o disfuncions dels aparells consumidors d'aigua.
2. Formació i sensibilització del personal dels establiments: sobretot en els processos de neteja en general i en els jardins o zones verdes de l'establiment.
3. Sistemes i mesures d'estalvi d'aigua en les instal·lacions: es poden separar en dos grans tipus; puntuals i estructurals. Sense caràcter limitant, actualment es disposen de sistemes com els comptadors individuals; els reguladors de pressió d'aigua d'entrada; els mecanismes estalviadors per a aixetes, cisternes i processos de neteja; els sistemes d'estalvi en zones verdes; els sistemes d'estalvi en refrigeració; els captadors d'aigua de pluja; els reutilitzadors d'aigua sobrant de les piscines i els reutilitzadors d'aigües grises, entre d'altres.
4. Sensibilització del client: sense repercutir en els estàndards de confort, fer partícip al client de les millores que s'han adoptat per estalviar aigua, i oferir-l'hi la possibilitat de prendre part activa (oferint-los, per exemple, la possibilitat de no canviar els llençols o les tovalloles diàriament).

Etiquetes: