La col·laboració per part de la ciutadania és cabdal en la lluita contra el mosquit tigre, atès que es tracta d'un insecte que acostuma a reproduir-se a l'interior de les finques urbanes. Per aquest motiu, l'ajuntament de Gavà ha decidit reforçar la campanya de prevenció amb visites a domicili a càrrec de les agents cíviques, que informaran de les mesures a tenir en compte per prevenir la cria del mosquit tigre, especialment en aquelles zones de la ciutat amb una major densitat de residències amb jardins i piscines.
La campanya de control i prevenció del mosquit tigre s'allargarà durant tota la temporada d'estiu i incidirà tant en el nucli urbà, com en els barris de can Tries, ca n'Espinós, la Sentiu i Gavà Mar. Per al seu desenvolupament, s'ha dissenyat un formulari mitjançant el qual les agents cíviques recolliran, en forma d'enquesta, els resultats de les visites als domicilis i, especialment, les incidències relacionades amb la presència de mosquits.
Per altra banda, a les persones que desconeguin o no tinguin informació correcta sobre el mosquit tigre o no es trobin a casa en el moment de la visita, se'ls deixarà un fulletó informatiu amb les indicacions i recomanacions per evitar la cria del mosquit. Finalment, les agents cíviques poden realitzar, a petició de la persona interessada, una inspecció visual i mostrar els llocs més habituals on el mosquit cria les larves.
Notícia relacionada:
El mosquit tigre ja es troba en 87 municipis de 12 comarques catalanes