L'aerolínia Iberia ha dut a terme aquest dilluns el primer vol espanyol propulsat amb querosè amb una barreja del 25% de biocombustible, un projecte pilot que ha cobert el trajecte entre Madrid i Barcelona. El president d'Iberia, Antonio Vázquez, que va viatjar a l'avió, ha destacat que el projecte demostra que aquest tipus de combustible és viable i ha assenyalat que els biocombustibles permetran que es voli de forma més neta i amb menys emissions de C02; a la atmosfera.
Vázquez ha assenyalat que aquest vol pilot està en el camí marcat per IATA (Air Transport Association) i per la UE per aconseguir que l'any 2050 es redueixin en un 50% les emissions de C02 respecte a 2005. L'aviació és responsable d'emetre a l'atmosfera el 2% del total de diòxid de carboni del món. El biocombustible emprat té les mateixes característiques que el carburant usat en l'aviació i prové de la planta camelina, una oleaginosa no comestible, que no interfereix en el cultiu alimentari.
El biocombustible ha estat subministrat per la societat mexicana Aeroports i Serveis Auxiliars (ASA) i Repsol s'ha encarregat de l'obtenció, distribució i logística del combustible, la formulació ha estat avaluada i acreditada pels investigadors del seu centre de tecnologia. A la roda de premsa de presentació del vol, el director d'assumptes corporatius d'Iberia, Manuel López Colmenarejo, ha destacat que per l'ús d'aquest tipus de combustible no ha calgut adaptar els motors ja que té les mateixes característiques que el querosè utilitzat pels avions.
Colmenarejo ha recordat que les companyies aèries estan obligades per IATA a utilitzar la barreja de biocombustibles en un 10% per al 2020, que ha d'assolir el 40% el 2050. L'avió que aquest dilluns ha realitzat el primer vol del projecte pilot "Vol Verd" ha estat un Airbus A320 i ha evitat l'emissió a l'atmosfera de 1.500 quilos de C02.