Ripollet presenta el seu Pla d'Acció d'Energia Sostenible

Les 43 accions del pla permetran un estalvi de 23.734 tones de CO2 anuals
Font: Aj. Ripollet
26/03/2010 - 00:00
El vostre municipi és també notícia? Envieu les vostres notícies a: redaccio@sostenible.es

Amb motiu de la setmana de l'energia sostenible, la Regidoria de Medi Ambient de Ripollet va presentar el passat dijous, 25 de març, a la Casa de Natura, el Pla d'Acció d'Energia Sostenible, amb el qual aquest municipi pretén reduir en un 20%, respecte l'any 1990, les seves emissions de CO2 i altres gasos d'efecte hivernacle d'aquí a l'any 2020. 

Aquest Pla forma part dels compromisos adquirits amb l'adhesió de Ripollet, l'any 2008, al Pacte d'Alcaldes, a partir d'un conveni amb la Diputació de Barcelona.

43 accions 
El Pla d'Acció d'Energia Sostenible (PAES) de Ripollet proposa un total de 43 accions, dirigides tant a l'aplicació directa a les dependències municipals, com en l'àmbit domèstic, empreses, mobilitat urbana i participació ciutadana. Segons el Pla, si l'Ajuntament les apliqués, aconseguiria un estalvi de 23.734 tones de CO2. Entre les accions es troba la instal·lació de programadors de calefacció a les escoles, sistemes de control d'encesa i detectors de presència, la substitució de làmpades, la realització de cursos de conducció eficient, vehicles menys contaminants o la contractació d'energia elèctrica verda. 

El Pla d'acció s'ha elaborat a partir d'una diagnosi energètica i algunes avaluacions a una dotzena d'equipaments municipals, que han permès elaborar un inventari d'emissió de gasos d'efecte hivernacle a Ripollet. 

Un cop presentat el Pla, la Regidoria de Medi Ambient ha obert un procés participatiu amb totes les àrees municipals, que culminarà amb l'aprovació del Pla d'Energia Sostenible al Ple Municipal.

Més informació: Especial Pacte Alcaldes/esses a Sostenible.cat

Relacionats

Notícia

El conveni amb l'entitat sense ànim de lucre Biciclot permet la recuperació

Notícia

 

La planta s’instal·larà al dipòsit de Serra d’en Camaró, dins el projecte per recuperar cada any fins a 1 hm³ d’aigua procedent del subsol. 

Notícia

Aquesta iniciativa suposarà un estalvi econòmic d’un 32% i 33%, respectivament

Butlletí