Notícia
Podcast El Crític

 

Catalunya, com la resta del món, ha d’accelerar la producció d’energia neta. Què ho està frenant? Pot accelerar-se el procés de transició energètica tenint en compte el territori, el món rural i les comunitats locals?

Notícia
Camí a la COP30

Es preveu que les emissions globals de carboni procedents de combustibles fòssils augmentin un 1,1% el 2025, assolint un màxim rècord, segons una nova investigació del Global Carbon Project.

Notícia
Camí a la COP30

En només vuit anys – entre 2017 i 2024 – Catalunya ha emès 327,56 MtCO₂e, més de la meitat (51,4%) del sostre d’emissions 2050 que el Comitè d’experts del Parlament ha fixat per a la seva aprovació aquesta tardor.

Notícia

L’Observatori de la Fiscalitat dels Residus, iniciativa de la Fundació ENT, publica l’estudi “Las Tasas de Residuos en España 2025”. En la seva realització, s’han analitzat les taxes domiciliàries i comercials d’una mostra de 131 municipis, incloses totes les capitals de província.

Notícia



Són algunes de les novetats del nou servei de neteja i recollida de residus, que ja s'ha posat en marxa amb el desplegament dels nous contenidors

Notícia

El programa Escoles + Sostenibles celebra, enguany, el 25è aniversari de compromís amb la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic.

Notícia
Camí a la COP30

Els ministres de clima de la UE han pactat reduir un 90% les emissions netes el 2040 (sobre 1990), amb flexibilitats que permeten comptar crèdits de carboni internacionals, després d’una negociació molt ajustada. L’inici de la COP30 (6–21 de novembre de 2025) converteix aquest compromís en el marc del gran debat global sobre com aterrar el balanç d’emissions i finançar una transició real, especialment als països més vulnerables.

Notícia

La Comissió de Polítiques d'Aigua, Medi Ambient i Economia Circular de la FEMP, reunida dimarts 4 de novembre a Montmeló, també ha abordat el tractament d'altres fraccions de residus urbans.

Notícia

 

Vall de Núria culmina el projecte ‘Gasoil Zero’.

Notícia

Impulsem els Camins Pedagògics per portar l’aprenentatge a la natura

Butlletí

Opinió

Propers actes