El porta a porta fa pujar la recollida selectiva fins al 80% a les urbanitzacions de Mataró

18/01/2023 - 08:00

Aquest és el balanç de les primeres setmanes de funcionament del servei de recollida selectiva, que s'aplica a un miler de llars de vuit urbanitzacions de Mataró.

Quan han passat dos mesos de la implementació de la recollida selectiva porta a porta a les urbanitzacions de Mataró, és hora de fer balanç. Segons dades de l'Ajuntament, a les urbanitzacinos ja es recull selectivament el 79% dels residus que s'hi generen

El nou servei, que es va iniciar el 30 d’octubre a totes les urbanitzacions ubicades fora del nucli urbà, amb l'objectiu de millorar la recollida selectiva i pujar el rati de reciclatge i també combatre els abocaments incontrolats  al voltant dels contenidors que hi havia fins ara. El servei de porta a porta ja funciona des de fa anys a municipis petits del Maresme, com ara Argentona, i per primer cop arriba a la capital, tot i que ho fa en les zones menys densament poblades.

El nou model de gestió dels residus té un doble objectiu: millorar el percentatge de recollida selectiva i evitar els abocaments incontrolats que es produeixen en aquestes urbanitzacions, de la mà tant dels seus residents com, sobretot, de veïns d'altres municipis que hi acudeixen a llançar les seves escombraries. "Hi ha gent que s'ha acostumat a no fer bé les coses" ha dit el regidor de Sostenibilitat Xesco Gomar.

Amb dades fins al 2 de desembre, els veïns i veïnes de les urbanitzacions ja recullen selectivament el 79 % dels seus residus. La majoria, pràcticament un 40%, és orgànica, seguida dels envasos (12,77%), vidre (11,78%), paper i cartró (7,31%) i petites restes vegetals (7,31%). El 21% que falta és la fracció resta. 

El servei porta a porta es presta a un miler de llars a les urbanitzacions de Vallveric, Can Quirze, La Fornenca, Can Marquès, La Cornisa, Can Serra, Les Sureres i Can Vilardell, totes elles ubicades fora del nucli urbà. Més del 70 % dels domicilis participen activament en el nou sistema de recollida: han recollit els cubells i bosses lliurats per l’Ajuntament i fan ús del servei.

 

Funcionament del porta a porta

Els residents han de deixar a la porta de casa la fracció que toqui aquell dia en concret, i a l'endemà un camió de Mataró Neta ho recull.

Per lliurar els residus, els veïns han d'utilitzar uns cubells i bosses homologats que son facilitats per l'Ajuntament (fins ara s'han fet reunions informatives a totes les urbanitzacions). Els dilluns es podrà treure el vidre i la resta, els dimarts les petites restes vegetals, els dimecres l'orgànica i els envasos, els divendres l'orgànica i el paper cartró, i el diumenge l'orgànica i els envasos (dijous i dissabte no hi ha recollida). La web municipal ofereix tota la informació als veïns afectats. 

Des del consistori s'assenyala que durant els primers mesos del porta a porta es farà un seguiment del servei per tal d’evitar i resoldre qualsevol dificultat que pugui sorgir. En aquest sentit, Gomar no ha descartat que s'implementin canvis si es considera que les peticions dels veïns poden millorar el sistema. A banda, els residents poden fer ús de la nova App MataróNeta Connecta, on disposen d'un espai privat on poden demanar material quan se'ls acabi, demanar el material de recollida per la fracció vegetal, o enviar possibles incidències, entre d'altres.


 

Categories: 
Municipis: 
MaresmeMataró

Relacionats

Notícia

El barri residencial de Vistalegre de Mataró adopta un sistema de llençar la brossa i recollida de residus mixt entre els existents a les urbanitzacions i el del Centre

Article

Mataró implanta una plataforma informàtica per millorar el seguiment del contracte de recollida de residus i neteja

Article

S'ha avaluat la quantitat d'elements impropis del rebuig orgànic des Castell a Menorca, que per ser aprofitable ha d'estar per sota del 15%​

Butlletí