Font: Rezero
Julita Mañosa i Josep Company (Veïns de Castellar del Vallès) han trobat, traspassada la barrera dels 60 anys, una nova motivació per compartir vivències derivades d'un consum més racional.
I ha implicat al seu espòs aliè fins ara a aquestes penes. Per això, ara les restes de menjar i jardí els recicla en la seva parcel·la de hort urbà municipal, on fabrica el compost. Julita Mañosa se sent 1 influencer en el seu barri. El seu costum de portar carmanyoles i recipients a la peixateria és trending topic.
La peixatera del barri li ha confessat que altres dones han imitat el seu model i vénen a comprar amb el tàper. "En el fons, reduir els residus és recuperar vells costums. De petita, comprava oli, vi o llet a granel; i procurem seguir fent-ho ".
5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat
Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.
Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.
L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.
Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.